Nasze samopoczucie w czasie pandemii - rozwijamy zainteresowania.
Od października 2020 r. prowadziliśmy w szkole naukę zdalną ze względu na nasilone zagrożenia pandemią COVID-19. W czasie zajęć z wychowawcą w klasie piątej prowadzone były rozmowy z uczniami na temat ich samopoczucia i odczuć związanych ze zmianami w sposobie życia w tym trudnym czasie. Uczniowie wymieniali się informacjami o tym, jak wykorzystują wolny czas w sposób pożyteczny dla zdrowia fizycznego i poprawienia nastroju. Dodatkowe zajęcia i zainteresowania pomagają im też poszerzyć wiedzę o otaczającym świecie oraz rozwijają nowe, praktyczne umiejętności.
Niektóre dzieci zaangażowały się w kuchni i nauczyły się przyrządzania różnych potraw. Gromadzą nowe przepisy. Interesują się składnikami pokarmowymi, które są potrzebne organizmowi. Pod okiem rodziców potrafią piec wspaniałe ciasta, których zdjęcia przesyłały.
Kilku chłopców systematycznie i już prawie profesjonalnie gra w piłkę nożną – zaprezentowali się na plakatach z piłką w czasie meczu. Pogłębiają też systematycznie wiedzę teoretyczną na temat tej dyscypliny sportu oraz znają życiorysy i osiągnięcia zawodników ze światowych drużyn.
Niektórzy, pod opieką rodziców, uczą się naprawiania różnych sprzętów i wykonywania potrzebnych w domu przedmiotów. Są też osoby zainteresowane ogrodnictwem, uprawą kwiatów i warzyw. Niektórzy mają domowe zwierzęta, np. koty, psy. Znają ich zwyczaje i troskliwie się nimi opiekują.
Uczniowie stwierdzili, że w rozwijaniu zainteresowań wspierają ich rodzice, rodzina, koledzy i nauczyciele. Dzięki temu łatwiej zapominają o problemach, nie nudzą się i ciągle uczą się czegoś nowego.
Zalesie, maj 2021 r. naucz. Danuta Gołojuch